يكي از مسائل مهمي كه بايد به آن توجه زيادي داشت مسئله ي بازاريابي و  مي باشد به اين معني كه زماني كه ما هر محصولي داشته باشيم و يا يك سايت خوب با بهترين طراحي و برنامه نويسي در اختيار داشته باشيم زماني كه اي محصولات و سايت ما مشتري نداشته باشد هيچ فايده اي ندارد داشتن حتي بهترين محصولات به اين منظور در اين مقاله به مسائل مربوط به بازار يابي و و نحوه ي مذاكره مي پردازيم.

2vebeet آموزش بازاريابي و (قسمت اول)

تكنيك هاي در بازاريابي به طور كامل در بخش زير بررسي شده است

امروزه با تحولات گسترده و وسيعي كه در جهان روي داده حال هواي تجارتم در اين تحولات تغييرات زيادي كرده به طور يقين مي توان گفت كشوري كه نتواند در صحنه ي رقابت هاي بين المللي خود را وارد كند باعث مي شود بسياري از فرصت هاي كسب و كار را به سود ديگران از دست خواهد داد.

مشتريان امروزه ديگر از نده هاي پر ادعا و پرحرف كه فقط به فكر منافع خود و شان هستند خوششان نمي آيد نده ي امروزي بايد در تماس با مشتري بوده و نقش راهنما و مشاور او راداشته باشد.

تعريف كلي : يكي عامل هاي مهم و زير مجموعه بازاريابي مي باشد به طور كلي مي توان بيان كرد يكي از انتهايي ترين عمليات بازاريابي در يك معامله مي باشد و همينطور عامل شروع يك رابطه بلند مدت مي باشند.

معمولا فرايند عمليات مختلفي دارد اين عمليات شامل:

  • جستجو كردن و يافتن مشتري
  • تماس با مشتري
  • نمايش
  • حل مشكل
  • رفع و رسيدگي به اعتراضات
  • قرارداد بستن
  • پيگيري هاي پس از

هر مرحله در هركشور اهميتي متفاوت دارد.

نمايندگاني كه در  با تجربه هستند مي دانند كه حضور در بازار يكي از تكنيك هاي لازم براي بهره وري از سفارشات مي باشد.در آمريكا اين حضور به معناي حضور جدي مي باشد در برخي از كشورها حضور به معناي داشتن صبر و تحمل در بازار مي باشد يعني ماه ها و سال ها صبر كنند تا سرمايه گذاري آن ها به نتيجه برسد به عنوان مثال شركتي كه ميخواد با ژاپن وارد بحث شود براي مذاكراتي كه 3 الي 10 سال امكان دارد طول بكشد بايد آمادگي لازم را داشته باشند.

سنتي:در سنتي نده به طور مستقيم و حضوري با مشتريان در ارتباط مي باشد و به دليل دانش كم هم مي باشد اين نوع و تصور نده از اين نوع چابلوسي و فريب و…مي باشد كه فقط هدف دارد به هر نحوي محصول خود را بد در حال حاضر بازارهاي جديد تفاوت زيادي با بازارهاي گذشته كرده است.

قانون 80/20 يافتن مشتري

طبق اين قانون 80 درصد از محصولات شما را 20 درصداز مشتريان شما خريداري مي كند يعني 20 درصد از مشتريان شما 80 درصد از درآمدتان را تامين مي كند پس مي توان بهاين نتيجه رسيد براي مشتريان بايد بيشتر وقت گذاشت وبه  مشتريان قديمي زنگ زد اين كار بسيار آسان و راحت مي باشدولي هميشه بايد به فكر يافتن مشتريان جديد باشيم.

كار داراي 3 مرحله مي باشد كه شامل:پيدا كدرن مشتري،توضيح دادن كه چرا خريد نمودن از شما بهترين خريد مي باشد و در آخر نهايي سازي مي باشد.به طور ميانگين مي بايست 80 درصد از وقت را براي پيدا كردن مشتري گذاشت و 20 درصد از وقت مانده را براي نهايي سازي قرار داد.

قانون 70/30

به طور كل نده ها خيلي حرف مي زنند اما نده ي خوب و قوي سوال هاي خوب و گزيده مي پرسد يك نده ي خوب 70 درصد گوش مي كند و 30 درصد  سوال مي پرسد تنها نده اي ضعيف است كه زود قيمت مي دهد مشتري خود مي بايست قيمت را سوال كند وقتي مشتري با رفتاري كه دارد به شما نه مي گويد در واقع را قطع نمي كند در واقع از شما انتظار دارد اطلاعات بيشتري در اختيارش بگذاريد.

تكنيك هاي در بازاريابي

به طور كلي مي توان گفت نوعي كمك به ديگران مي باشد به منظور ارتقاي كيفيت و كار آن ها مي باشد در سال هاي اخير تغييرات زيادي كرده است رقابت ها بسيار زياد و نده ها بسيار بيشتر شده اند آن هايي كه قصد دارند مشتريان بيشتري جذب كنند مي بايست هوش و شخصيت برتري را دارا باشند همچينين نوع لباس پوشيدنشان ،طرز حرف زدنشان راه رفتنشان بسيار اهميت دارد رقابت در همانند رقابت در مسابقه هاي ورزشي مي باشد اگر تميرن نكنيم وآموزش نبينيم رقيب ها از شما جلو خواهند زد.

ادامه مطلب


خبری نده ,مشتري ,درصد ,مشتريان ,بايد ,بازاريابي ,نهايي سازي ,سازي , سنتي ,يافتن مشتري ,تغييرات زيادي منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

جاده بی پایان.. محمد رسول خوبرو نرم افزار حسابداری هلو شب که میشه آسیا فن وبلاگ متنوع درآمد میلیونی دیجیتال مارکتینگ با ما همراه باشید دانلود فایل های کمیاب